19 stycznia 2021

SegregAkcja – nowe oznaczenia na opakowaniach Biedronki

Biedronka ponownie przyczynia się do kształtowania ekologicznych postaw wśród klientów sieci

Do plastiku czy do zmieszanych? Przeciętny konsument podejmuje tę decyzję kilkadziesiąt razy dziennie. Aby zachęcić klientów do segregacji odpadów i ułatwić im troskę o środowisko, sieć Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy segregacji na opakowaniach produktów marek własnych sieci Biedronka. Opakowania są opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy. To kolejny krok Biedronki przyczyniający się do kształtowania ekologicznych postaw wśród klientów sieci.

Do wytworzenia jednej polarowej bluzy lub śpiwora potrzeba 35 półtoralitrowych butelek PET. Wystarczy zaledwie jedna więcej, by z odpadów mógł powstać nowy dywan. Kluczem do ponownego wykorzystania opakowań jest właśnie odpowiednia segregacja, to ona jest pierwszym krokiem do recyklingu. To, czy opakowanie po produkcie trafi do właściwej frakcji, jest niezwykle istotne – nieprawidłowa segregacja uniemożliwia bowiem efektywny odzysk surowca bądź znacznie pogarsza jego jakość. Codziennie więc każdy z nas wybiera, czy plastikowy kubek po jogurcie lub szklana butelka zyskają nowe życie, czy trafią na składowisko, gdzie spędzą kolejnych kilkaset lat.

„Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają 4 miliony Polaków. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach, chcemy przyczynić się do edukacji społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii czy zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska.” – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka

„Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci.” – mówi Michał Mikołajczyk prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Proces umieszczania kolorowych piktogramów na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju – od opakowania Chipsów marki TOP. Od lipca przygotowano blisko 600 produktów różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Co więcej, gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić. Przykładem może być jogurt FruVita – na jego opakowaniu klienci sieci znajdą informację „zerwij wieczko”, jak również dwa piktogramy, informujące o odpowiedniej segregacji każdej części opakowania.