28 czerwca 2022

Obchody 16. edycji Dnia Bez Śmiecenia trwały od 11 maja do 5 czerwca!

Jakość Ma Znaczenie!
#Jakościowa segregacja #Jakościowa informacja #Jakościowa Informacja

Dzień Bez Śmiecenia – kampania edukacyjna, w której poruszamy temat segregacji odpadów – po raz 16 dotarła do milionów osób w całej Polsce!

Podczas Dnia Bez Śmiecenia edukujemy społeczeństwo nie tylko na temat odpowiedniej segregacji odpadów, lecz także ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Po raz 16 uczyliśmy, że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna. W tym roku pokazaliśmy, że również wiedza, jak to robić świadomie ma ogromne znaczenie – Jakość ma znaczenie. W tym roku postawiliśmy na #jakość we wszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki.

W tym roku Dzień Bez Śmiecenia obchodziliśmy głównie w przestrzeni online, ale zaangażowanie gmin, firm, placówek edukacyjnych w pikniki, konkursy i własne inicjatywy było ogromne. Andrzej Mleczko przygotował dedykowany kampanii obrazek, firma InPost komunikowała zaangażowanie na swoich profilach w mediach społecznościowych, PGK Słupsk zorganizowało zbiórkę odpadów w zamian za sadzonki, Centrum Handlowe Karolina w Opolu przygotowało dedykowaną eko-wystawę, Firma Pupil Karma uświadamiała swoich odbiorców i rozdawała eko-gadżety do zakupów w sklepie internetowym. To tylko kilka przykładów inicjatyw. Zostało zorganizowanych ponad 200 takich działań.

Szesnasty Dzień bez Śmiecenia był również szeroko komunikowany w mediach; Do akcji włączyła się Gazeta Wyborcza w ramach swojego projektu „#jedna planeta, jedno życie”, Radio Kolor zorganizowało edukacyjne konkursy dla słuchaczy, udzieliliśmy szeregu wywiadów w Radiu dla Ciebie, Radiu Kolor, Polskim Radiu, TVP, a informacje o Dniu Bez Śmiecenia pojawiły się w Super Expressie, Kapitale Polskim, Expressie Ilustrowanym, Dzienniku.pl, portalach Teraz Środowisko, ecoekonomia.pl, Dzienniku Elbląskim, Gazecie Olsztyńskiej i wielu innych. Do akcji przyłączyli się znakomici partnerzy, tacy jak CSR Consulting, czy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a Akcjonariusze Rekopolu, jak co roku wspierali nasze działania i inspirowali najbliższe otoczenie do działania na rzecz środowiska i zachęcali do #jakościowej segregacji odpadów!

W tym roku dzięki współpracy mediów, działaniach na facebooku, filmach na YouTube, realizacji konkursów i udostępnianiu kartki elektronicznej przez użytkowników udało nam się dotrzeć do 7 739 305 osób!

Na portalu YouTube cały czas dostępne są filmy edukacyjne, w których pokazujemy, na czym polega #jakościowa segregacja odpadów, a na stronie internetowej można przeczytać wywiady z recyklerami, którzy tłumaczą, jak wygląd proces recyklingu poszczególnych odpadów.

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z nimi, jeśli do tej pory Państwo tego nie zrobili. Pamiętajmy, że Dzień Bez Śmiecenia trwa cały rok i nigdy nie jest zły moment, by edukować swoich znajomych, rodzinę i współpracowników.

Zapraszamy do polubienia fanpage na facebooku www.facebook.com/dzienbezsmiecenia i wejścia na stronę www.dzienbezsmiecenia.pl, bo działania edukacyjne będą trwały aż do kolejnej edycji kampanii i tak już zawsze!

W razie pytań, serdecznie zachęcamy do kontaktu:

Maria Jędrzejewska

Koordynatorka Kampanii
Rekopol OOO S.A.

m.jedrzejewska@rekopol.pl
www.rekopol.pl
www.dzienbezsmiecenia.pl