30 maja 2022

11 maja wystartowała 16. edycja kampanii Dzień Bez Śmiecenia– #JAKOŚĆ MA ZNACZENIE!

Dzień Bez Śmiecenia1, kampania edukacyjna realizowana przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań ma już 16 lat. Podczas Dnia Bez Śmiecenia edukujemy społeczeństwo na temat odpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Od 16 lat uczymy, że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna. W tym roku pokazujemy, że również wiedza, jak to robić świadomie ma ogromne znaczenie – Jakość ma znaczenie. W tym roku stawiamy na #jakość we wszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki.

Dzień Bez Śmiecenia trwa nadal, do 5 czerwca. Zachęcamy do wzięcia udziału w ostatnim konkursie, tym razem dla najmłodszych na www.facebook.com/dzienbezsmiecenia

1. DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy.To pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku).

Celem akcji jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów opakowaniowych, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska. Uczymy przede wszystkim świadomej segregacji odpadów w gospodarstwach domowych i uświadamiamy, że nasze odpady to wartościowe surowce wtórne.

11 maja nie drukujemy ulotek i plakatów, zamiast tego tworzymy specjalnie na tę okazję kartkę elektroniczną, która informuje o akcji i zachęca do przeczytania informacji na temat segregowania odpadów i ciekawostek. Kartkę rozsyłamy do kontrahentów, partnerów, przedsiębiorców, znajomych.

  • co roku inna kartka (zamieszczana na stronach internetowych kilkuset gmin w Polsce, stronach firmowych, w mediach).
  • co roku nowe materiały edukacyjne do pobrania online: www.dzienbezsmiecenia.pl/edukacja/materialy-do-pobrania
  • co roku kilkadziesiąt tysięcy uczestników
  • co roku inne hasło
  • co roku wiele wydarzeń partnerskich i wspierających (organizowanych przez operatorów komunalnych, przedsiębiorców, szkoły, gminy)

co roku duże zainteresowanie mediów

Raport „Ziemianie Ataktują” za 2020r., Global Compact, Kantar, Lata Dwudzieste, s.24

Raport „Ziemianie Ataktują” za 2020r., Global Compact, Kantar, Lata Dwudzieste, s.23

Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej_polskiej_2009 i 2020