![](https://rekopol.pl/wp-content/uploads/2022/02/gp.png)
Zielony Punkt
jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie
Co oznacza Zielony Punkt?
Zielony Punkt umieszczony na opakowaniu oznacza,
że przedsiębiorca wsparł finansowo budowę oraz funkcjonowanie systemu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych tworzonego przez Rekopol Organizacja Odzysku SA
w Polsce.
Kto może posługiwać się znakiem Zielony Punkt?
Każdy przedsiębiorca, który otrzymał od nas licencję na użytkowanie znaku na terenie Polski.
Podstawowym warunkiem otrzymania licencji jest realizacja obowiązku odzysku i recyklingu zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
W Polsce wyłącznym licencjodawcą Zielonego Punktu
jest REKOPOL Organizacja Odzysku Opakowań SA.
Informacje nt. udzielania licencji na znak towarowy „Zielony Punkt” w innych krajach Unii Europejskiej znaleźć można na stronie Pro-Europe – czyli zrzeszenia organizacji zielonopunktowych w Unii Europejskiej.
Dlaczego warto umieszczać na opakowaniach
znak Zielony Punkt?
![](https://rekopol.pl/wp-content/uploads/2022/02/j1.png)
Jest symbolem odpowiedzialności Twojej firmy za środowisko naturalne
![](https://rekopol.pl/wp-content/uploads/2022/02/j2.png)
Pozycjonuje Twoją firmę jako nowoczesną
![](https://rekopol.pl/wp-content/uploads/2022/02/j3.png)
Ma wpływ na decyzje zakupowe klienta
– zarówno firma, jak i produkt zyskują w oczach konsumenta
![](https://rekopol.pl/wp-content/uploads/2022/02/j5.png)
Ułatwia funkcjonowanie na rynkach zagranicznych
Zielony Punkt w liczbach
500
miliardów
opakowań
rocznie jest oznaczanych Zielonym Punktem
200
tysięcy
przedsiębiorców
uczestniczy w systemie Zielonego Punktu i umieszcza ten znak na opakowaniach swoich produktów
31
państw
europejskich
należy do systemu Zielonego Punktu,
w tym Polska
w 170
państwach
na świecie
Zielony Punkt jest zarejestrowany i chroniony
500
miliardów
ludzi
uczestniczy w systemie zbiórki selektywnej Zielonego Punktu