27 kwietnia 2022

Lech wprowadza nowy typ opakowań zbiorczych – folię w 100% pochodzącą z recyklingu

W ostatnich latach marka Lech w szczególny sposób promuje proekologiczne postawy wśród swoich konsumentów, wprowadzając szereg rozwiązań mających pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Z początkiem 2022 roku Lech zajął się zmianą opakowań zbiorczych na pochodzące w 100% z recyklingu. 

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że nadmierna ilość plastiku jest jednym z ważniejszych zagrożeń dla środowiska. Aż 51% respondentów jest zaniepokojonych dużą ilością generowanych odpadów, dlatego, ze względu na ekologię, kluczowym krokiem dla marki Lech było wprowadzenie innowacji w zakresie tzw. multipacków. W marcu do dystrybucji trafią czteropaki puszek i 6-paki butelek Lecha Premium opakowane folią pochodzącą w 100% z recyklingu.

Nowa folia będzie oznaczona komunikatem „Folia pochodząca w 100% z recyklingu”. O tym, jak powstaje taka folia, mówi Anna Grudniak, Supplier Quality Specialist w Kompanii Piwowarskiej. „Folia ta jest produkowana z dokładnie przesortowanych w zakładach recyklingowych odpadów foliowych pozyskanych z browarów, od producentów napojów i wód mineralnych, producentów opakowań szklanych, a także sieci handlowych i gospodarstw domowych. Dokładnie 100% materiału użytego do produkcji takiej folii pochodzi z recyklingu, co oznacza, że dajemy drugie życie odpadom, pracując w obiegu zamkniętym”.

Najważniejszy fakt stanowi wpływ produkcji takiej folii na środowisko. Do wytworzenia folii z recyklingu zużywa się znacznie mniej energii niż do wyprodukowania nowej folii, co z kolei przyczynia się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla. O szczegółach opowiada Maciej Korczak, Brand Design Team Manager. „Kompania Piwowarska używając folii z recyklingu zamiast folii standardowej, realnie zmniejsza swój wpływ na środowisko – zredukuje emisję CO2 niemalże o połowę, a dokładnie o 47%. Drugą niezaprzeczalną korzyścią wprowadzenia tej zmiany jest właśnie działanie w obiegu zamkniętym, co oznacza zmniejszenie ilości wprowadzanej na rynek ‘nowej’ folii o około 250 ton rocznie. Czynimy intensywne starania i realizujemy testy, by w najbliższym możliwym czasie, również kolejne formaty multipaków (6-paka puszkowego, 8-paka i 12-paka) dołączyły do tej pozytywnej zmiany ”.

Zarówno nowo wprowadzona folia R100, jak i wszystkie dotychczasowe folie używane przez markę Lech nadają się do recyklingu. Aby zostały ponownie przetworzone, wystarczy wrzucić je do kosza na plastik, o czym będzie przypominać umieszczona na folii grafika. Każdy konsument może zatem zadbać o naturę. Wystarczy, że umieści folię we właściwym koszu. W ten sposób marka przypomina, że nawet małe, codzienne działania mają znaczenie i przyczyniają się do większej, pozytywnej zmiany.

Marka przypomina także, że warunki do recyklingu spełniają także butelki Lecha o pojemności 330 ml i 650 ml – należy jedynie wrzucić je do zielonego kosza. Z kolei butelki o pojemności 500 ml są jak najbardziej opakowaniami zwrotnymi i można oddawać je do sklepów. W ramach wspólnej akcji z siecią Carrefour, nie trzeba nawet okazywać w tym celu paragonu.

Zastosowanie materiału z recyklingu przy produkcji opakowań zbiorczych jest kolejnym ważnym krokiem marki w kierunku zrównoważonej, proekologicznej produkcji. Lech korzysta już z energii wiatrowej, promuje wraz ze swoimi klientami zwrot butelek wielorazowego użytku oraz zbiórki odpadów na eventach i festiwalach muzycznych.