26 lipca 2022
Czyste Tatry za nami!
W weekend 1 lipca mieliśmy okazję uczestniczyć jako partner we wspaniałej inicjatywie organizowanej przez Stowarzyszenie Czysta Polska – #CzysteTatry. Już kolejny rok wspieramy to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego tylko w tym roku ponad 3000 wolontariuszy zebrało na szlakach 352 kilogramy odpadów.
Świadomość ekologiczna z każdym rokiem rośnie, ale nadal jest wiele do zrobienia, dlatego przez dwa dni na Górnej Równi Krupowej w Zakopanem działało miasteczko edukacyjno-ekologiczne, gdzie we współpracy z PepsiCo edukowaliśmy i opowiadaliśmy o wspólnym projekcie edukacyjnym Rekologia, w którym w minionym roku szkolnym wzięło udział niespełna 1000 szkół podstawowych.
Nie bylibyśmy też sobą, gdybyśmy nie opowiedzieli ze szczegółami o zasadach segregacji odpadów i ich recyklingu, co zrobiła jak zawsze dowcipna i merytoryczna Aneta Stawicka z Rekopolu.
Nie zabrakło też naszej śMIECIArki Mieci – mobilnego centrum edukacyjnego, które można dokładnie obejrzeć (i zwiedzić!) w wirtualnym spacerze na www.mieciazimpetem.pl
- Pomysłodawcą i założycielem Stowarzyszenia Czysta Polska, które organizuje akcję Czyste Tatry, jest przedsiębiorca, sportowiec i filantrop Rafał Sonik.
- Czyste Tatry to wielka akcja edukacyjno-ekologiczna organizowana w Zakopanem i Tatrach od 2012 roku. W 11 dotychczasowych edycjach akcji wzięło udział 38 217 wolontariuszy, którzy znieśli z gór 7 071 kg śmieci.
- Patronat nad akcją sprawują: Burmistrz Miasta Zakopane, Tatrzański Park Narodowy, Polskie Koleje Linowe, Starostwo Powiatowe w Zakopanem, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, Muzeum Tatrzańskie i ekoMałopolska.
- Partnerem Strategicznym jest McDonald’s Polska, partnerem głównym Electrolux, a partnerami wspierającymi: Rekopol, Re_kologia, Jan Niezbędny, Biedronka, Charsznickie Pola Natury, Villa Toscana, Aqua Park Zakopane, Radisson Blu Hotel & Residences Zakopane i GetHero.
- Patronaty medialne: RMF FM, ONET