27 stycznia 2025
VIII edycja konkursu Stena Circular Economy Award
7 stycznia wystartowała VIII edycji konkursu Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, którego Rekopol jest partnerem. To inicjatywa, której celem jest wyróżnienie liderów w obszarze gospodarki cyrkularnej i promowanie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Konkurs to wyjątkowa okazja, aby zaprezentować osiągnięcia, zainspirować innych i zdobyć tytuł Lidera GOZ. Projekty można nadsyłać do 16 lutego 2025 roku.
Kto może zgłosić się do konkursu?
- Przedsiębiorstwa wdrażające rozwiązania GOZ na rynku polskim,
- Firmy wdrażające rozwiązania GOZ na rynku innym niż polski (nowa kategoria!),
- Start-upy, które wdrażają rozwiązania oparte na założeniach gospodarki obiegu zamkniętego na rynku polskim,
- Studenci, którzy mają pomysł na wdrożenie rozwiązań lub promocję GOZ w biznesie i społeczeństwie na rynku polskim.
Jak zgłosić projekty?
Formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje znajdują się na stronie:
https://www.stenarecycling.com/pl/o-nas/stena-circular-economy-award/
Zgłoszenia można nadsyłać do 16 lutego 2025 roku.
Dlaczego warto wziąć udział w konkursie Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego?
Konkurs SCEA to doskonała okazja dla firm aby:
- zaprezentować cyrkularne praktyki przedsiębiorstwa,
- zyskać tytuł Lidera GOZ, który podkreśli zaangażowanie w zrównoważony rozwój,
- skorzystać z możliwości promocji w mediach i wzmocnienia wizerunku marki.
W kategorii Student swoje pomysły na GOZ mogą zgłaszać indywidualnie studenci, doktoranci, absolwenci. W tym roku, oprócz rozwiązań w postaci prezentacji, po raz pierwszy, do konkursu można zgłosić swoją pracę dyplomową, która dotyczy gospodarki cyrkularnej.
Nagrody w kategorii dla Studentów
- zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 7 000 zł
- tytuł Lidera GOZ.
Zgłoszenia oceni jury złożone z ekspertek i ekspertów w dziedzinie gospodarki cyrkularnej i zrównoważonego rozwoju:
Piotr Bruździak ze Stena Recycling Polska, prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Innowacyjnej Gospodarki, Małgorzata Greszta z Kampanii 17. Celów, Michał Mikołajczyk z „REKOPOL” Organizacji Odzysku Opakowań, Michał Dąbrowski z Polskiej Izby Gospodarki Odpadami, Paulina Górska, ekoaktywistka, influencerka i blogerka (www.paulinagorska.com), Agnieszka Zielińska ze Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej, dr hab. Piotr Wachowiak prof. Szkoły Głównej Handlowej, Agnieszka Sznyk z Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO, Agata Rudnicka z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W czasach, gdy oczekiwania konsumentów rosną, aż 60% Polaków chce, aby firmy komunikowały swoje działania proekologiczne w sposób bardziej transparentny*. Zaangażowanie w GOZ może stać się kluczowym elementem budowania zaufania i wiarygodności marki.