29 września 2021
Niemal 7 tysięcy osób odwiedziło śmieciarkę Miecię nad morzem!
6 sierpnia w Elblągu zakończyła się wakacyjna trasa Mieci realizowana przez sieć sklepów Biedronka wspólnie z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań. W ciągu miesiąca, mobilną śmieciarkę, edukującą o segregacji odpadów i recyklingu, odwiedziło niemal 7 tysięcy osób!
Miecia już po raz drugi edukowała turystów wypoczywających w nadmorskich miejscowościach na temat segregacji odpadów. Przez cały sierpień można było ją spotkać m.in. w Kołobrzegu, Łebie, Władysławowie, Helu Czy Trójmieście.
Czym właściwie jest Miecia? To prawdziwa śmieciarka, ale nietypowa. W jej wnętrzu znajdują się nie odpady, a interaktywna wystawa pokazująca jak plastikowe butelki stają się nowymi produktami. Zwiedzający strefę mogli poznać całą drogę życia butelki PET, a najmłodsi skorzystać ze zjeżdżalni oraz tarasu widokowego, znajdującego się na górze pojazdu.
Trasa Mieci trwała od 4 sierpnia do 6 września i obejmowała aż 20 miejscowości, w tym większość popularnych nadmorskich miejsc. Na zainteresowanych dawką eko wiedzy, mobilna strefa edukacyjna czekała na parkingach sklepów Biedronka, a przez tydzień stacjonowała także w okolicy Fokarium w Helu. Trasa okazała się ogromnym sukcesem! Zainteresowanie mieszkańców i turystów tą formą edukacji było bardzo duże. Strefę dziennie odwiedzało kilkaset osób, niejednokrotnie dowiadując się zupełnie nowych rzeczy i ciekawostek dotyczących segregacji i recyklingu. Najmłodsi po zwiedzeniu wystawy chętnie korzystali z tarasu i zjeżdżalni, do której ustawiały się długie kolejki.
Miecia pojawiła się również w Gdańsku na akcji Czysty Bałtyk, realizowanej przez Stowarzyszenie Czysta Polska, gdzie przez dwa dni edukowała wolontariuszy o sensie segregacji odpadów.
Dzięki wakacyjnej trasie Mieci o recyklingu butelek PET dowiedziało się niemal 7 tysięcy osób!
To była już druga tego typu inicjatywa realizowana przez sieć sklepów Biedronka oraz Rekopol z wykorzystaniem Mieci. Pierwsza wakacyjna trasa odbyła się w ubiegłym roku, a udział w niej wzięło ok. 6 tysięcy osób.
Do zobaczenia na trasie!
*Miecia jest elementem kampanii „Działaj z imPETem!”, prowadzonej przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. (www.dzialajzimpetem.pl).