23 stycznia 2017
Bądź mądry, bądź eko! – zachęcają Kompania Piwowarska, Rekopol i blogerzy
Kampania edukacyjna „Bądź mądry” powraca w wersji eko. Jej organizatorzy – Kompania Piwowarska oraz Rekopol – wspólnie z autorami blogów Baba Ma Dom, Topowa Dycha i Piwny Garaż przekonują, że poszanowanie środowiska jest ważne i modne.
Jestem mądra, więc daję śmieciom drugą szansę; Jestem mądry, więc wzDYCHAm do natury; Jestem mądry, więc nie nabijam w butelkę – deklarują blogerzy w drugiej odsłonie kampanii „Bądź mądry”. KP oraz współorganizator kampanii – organizacja odzysku opakowań Rekopol – skupiają się w niej na zagadnieniach czystego środowiska i recyklingu.
– Nasza odpowiedzialność za piwo, które warzymy, nie kończy się wraz z opuszczeniem przez niego terenu browaru. Dla nas istotne jest także, by było ono sprzedawane i spożywane w sposób rozważny, a dodatkowo, by stanowiło jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. Dążymy do tego m.in. poprzez oszczędne gospodarowanie zasobami naturalnymi – mówi Katarzyna Radecka, odpowiedzialna w Kompanii Piwowarskiej za zrównoważony rozwój. – Jednak bardzo wiele zależy też od piwoszy. Dlatego tak ważna jest edukacja ekologiczna i pokazywanie, jak należy postępować z puszkami i butelkami po piwie – dodaje.
Majsterkowiczka, podróżnik i piwowar zwierają szyki
Kompania Piwowarska i Rekopol tym razem zaprosiły do współpracy Dorotę Lewandowską, autorkę bloga Baba Ma Dom, Artura Filipowicza, który na YouTube prowadzi kanał Topowa Dycha, oraz ponownie blogującego piwowara Michała Kopika. Blogerzy z osobistej perspektywy – majsterkowiczki, podróżnika oraz piwnego eksperta, a zarazem absolwenta kierunku ochrona środowiska – tłumaczą, dlaczego warto zatroszczyć się o los opakowań po piwie.
– Wielu osobom wydaje się, że indywidualnie nie są w stanie nic zmienić. Jednak każdy gest jest ważny. Wrzucanie kapsli do odpadów plastikowych, zgniatanie puszek, oddawanie butelek zwrotnych do sklepu i wyrzucanie bezzwrotnych do stłuczki szklanej, dawanie opakowaniom „drugiego życia” – te wszystkie czynności nie są ani trudne, ani pracochłonne i łatwo uczynić je codziennym nawykiem. Warto to robić, bo w dużej skali mogą dać ogromny, pozytywny efekt – podkreśla Aneta Stawicka z firmy Rekopol.
Bądź ekopiwoszem
Kampania „Bądź mądry” wystartowała w Internecie latem 2016 roku. Wówczas KP zachęcała kobiety w ciąży, by nie sięgały po alkohol, kierowców, by po spożyciu nie prowadzili samochodu, a wszystkich dorosłych – by nie ułatwiali dzieciom i młodzieży dostępu do napojów z procentami. Ambasadorami tej słusznej sprawy zostało dziesięcioro przedstawicieli polskiej blogosfery: Adam Wiejak „Poszukiwacz”, Malwina Bakalarz (Bakusiowo), Maciej Mazurek (Zuch próbuje rysować), Michał Kopik (Piwny garaż), Mateusz Jasiński (Bieganie stylem życia), Natalia Tur (Nishka), Tomek Czajkowski (Magiczny składnik), Tomasz Saweczko (Facetem jestem i o siebie dbam), Marysia Górecka (Mamy gadżety) oraz Michał Górecki. Stworzyli serię krótkich, zabawnych filmów pod wspólnym hasłem „Bądź mądry”, w których zagrali, mając na sobie koszulki z „odpowiedzialnymi”, a zarazem humorystycznymi hasłami. Spoty z ich udziałem zostały obejrzane łącznie ponad 300 tys. razy, zebrały wiele przychylnych komentarzy, a przekaz dotarł do niemal 2 milionów osób.
Druga edycja kampanii została zainaugurowana tuż przed Bożym Narodzeniem ubiegłego roku, kiedy to influencerzy udostępnili na swoich profilach na Facebooku proekologiczne spoty, utrzymane w świątecznym klimacie, a zarazem w konwencji pierwszej serii filmów „Bądź mądry”. Ponadto na blogu Baba Ma Dom ukazał się wpis poświęcony tematyce świątecznego DYI, czyli jak w prosty i kreatywny sposób można dać drugie życie butelkom po piwie, wykorzystując je do stworzenia dekoracji bożonarodzeniowych. Wpis Michała Kopika na blogu Piwny Garaż, opublikowany już w nowym roku, jest nieco bardziej poważny w tonie i odwołuje się do jego własnych doświadczeń oraz codziennej pracy piwowara – i to nie tylko rzemieślniczego. Z kolei Topowa Dycha prezentuje na swoim vlogu dziesięć praktycznych wskazówek, które powinny stać się kodeksem każdego ekopiwosza.
Realizując ten projekt, Kompania Piwowarska postawiła na sprawdzonych partnerów – po raz drugi powierzyła przygotowanie i przeprowadzenie kampanii agencji Szeri Szeri, zaś agencji Double Brand zaprojektowanie koszulek z przewrotnymi hasłami, w których blogerzy wystąpili w filmach.
Ze wszystkimi materiałami można się zapoznać, klikając w poniższe linki:
Baba Ma Dom
Facebook: http://bit.ly/BabaMaDom_Fb
Blog: http://bit.ly/BabaMaDom_blog
Topowa Dycha
Facebook: http://bit.ly/TopowaDycha_Fb
YouTube: http://bit.ly/TopowaDycha_YT
Piwny Garaż
Facebook: http://bit.ly/PiwnyGaraz_Fb